Všetko, čo v spoločnosti SEAT tvoria, čerpá inšpiráciu z Barcelony a jej dynamickej mestskej kultúry. Áno, SEAT pochádza z katalánskej Barcelony, vzrušujúceho miesta, ktoré posúva hranice možného. Jeho štruktúra spochybňuje tradície a status quo a dáva životu slobodu ísť vlastnou cestou. Svojou vlastnou cestou ide aj Josef Stauner, ktorého firma CAR POINT Praha predáva a servisuje automobily SEAT v Prahe-Tuchoměřiciach.

SEATu sa tento rok u nás i vo svete mimoriadne darí – od januára do júla 2018 dodal na globálne trhy rekordných 342 700 vozidiel, čo je najlepší výsledok v jeho histórii. Značka pritom rástla o viac než 20 % v najdôležitejších krajinách, ako je Nemecko, Veľká Británia, Francúzsko, Taliansko, Rakúsko, Belgicko a Portugalsko. A aj do druhej polovice tohto roku vstúpil v rekordnom tempe. Zvýšenie predaja od januára udržiava značku na čele poradia najrýchlejšie rastúcich značiek v Európe. SEAT dosahuje rekordných predajov vďaka modelovej ofenzíve, vrátane modelov Ateca a Arona – v súčasnosti je každý tretí predaný automobil SUV. A tento podiel sa ešte zvýši v nasledujúcich mesiacoch v dôsledku rozšírenia ponuky modelového radu Arona a uvedenia najväčšieho člena rodiny, modelu Tarraco na trh.

Dipl. Ing. Josef Stauner je nemecký podnikateľ, ktorý český trh dobre pozná a podniká na ňom už mnoho rokov. Okrem ďalších firiem a v úvode spomínanej predajne a servisu automobilov značky SEAT v Prahe predáva ešte vozy VW v Domažliciach, jeho CAR POINT Karlovy Vary je tiež autorizovaným predajcom vozov Audi a VW v Karlových Varoch. V priestoroch pražského showroomu CAR POINT sme – obklopení naleštenými automobily značky SEAT – tiež pripravili náš rozhovor s pánom Staunerom.

Na českom trhu patrí Ibiza a Leon do prvej desiatky najpredávanejších áut vo svojej triede, atraktívne je aj nové SUV Ateca. Takže s predajňou vozidiel značky SEAT v Prahe to bol asi dobrý obchod?

Určite, sme tu veľmi spokojní, najmä tunajšia lokalita je mimoriadne zaujímavá. Začínali sme tu medzi prvými a v uplynulých rokoch sem prichádzali ďalšie firmy, výborne sa darí aj pražskému letisku. Aj do budúcnosti som z tohto uhla pohľadu optimistom. Máme tu vlastnú nabíjaciu stanicu pre elektromobily a umiestnenie v blízkosti diaľnice je tiež veľkou prednosťou.

Český zákazník je vyberavý a hovorí sa, že ide hlavne po cene. V Prahe a okolí pritom nie ste sám, kto predáva autá SEAT. Čím dnes môže autorizovaný predajca konkurovať ďalším autosalónom rovnakej značky?

Pre nás je veľkou výhodou táto lokalita – naproti je napríklad GO Parking, čo je najmodernejšie veľkokapacitné strážené parkovisko pre cestujúcich Letiště Praha. Každý, kto tu parkuje, vidí našu budovu a nami ponúkané vozidlá a služby. Svojim zákazníkom tiež ponúkame najvyššiu úroveň predajných a servisných služieb v atraktívnom prostredí, ktoré zodpovedá najaktuálnejšiemu konceptu značky SEAT. Navyše máme zaujímavý model zdieľania áut aj atraktívny operatívny lízing. Skvele tu funguje expresný značkový servis alebo exteriérové ​​a interiérové ​​umývanie vozidiel. Nechceme len predávať autá, ale ponúkame kompletnú starostlivosť o vozidlo po dobu jeho prevádzkovania. A to všetko pri pre zákazníka zaujímavých cenách.

Hovorili ste o výhodách blízkeho letiska. Ovplyvnila táto skutočnosť nejako výstavbu hál?

Samozrejme, v čase výstavby to bolo náročné, pretože sme museli splniť viacero regulačných podmienok, ktoré s prevádzkou letiska súvisia. Absolvovali sme veľa schvaľovacích konaní – ležíme napríklad priamo v pristávacej zóne a strechu budovy s naším logom vidí každý pilot a cestujúci pri pristávacom manévri, požiadavky boli tiež na akustiku objektu a pod. Bolo to celkom ťažké, na druhej strane máme za oknami atraktívnu kulisu. Často naši zákazníci v priebehu rokovaní žasnú, ako blízko lietadlá lietajú a aký máme na ne cez presklenú fasádu krásny výhľad. Takže dnes nám to prináša len body navyše …

Patríte medzi podnikateľov, ktorí vedia, čo chcú, a ktorí si vedia tiež nájsť cestu k tým, ktorí svojej veci rozumejú a rýchlo pochopia, čo vy ako investor potrebujete. Skúsme sa teraz krátko obzrieť do doby, kedy ste začal so stavbou objektov pre CAR POINT Praha. S oceľovými halami ste už v tej dobe mal množstvo skúseností, v rokoch 2000 – 2015 postavila firma LLENTAB pre vaše firmy viac ako desať hál pre sklady, výrobu i administratívu. Bol teda LLENTAB pri stavbe predajnej haly a servisného centra v Prahe-Tuchoměřiciach prvou voľbou?

Určite. Niektoré stavebné firmy mi ponúkali betónovú konštrukciu, ale ja som trval na oceľovej a ako dodávateľa som chcel LLENTAB. Rýchlosť, kvalita a flexibilita – to všetko hovorilo práve pre LLENTAB. Z doby výstavby si pamätám prekvapenie istého novinára, ktorý tu výstavbu sledoval a v publikovanom článku otvorene žasol nad rýchlosťou, ktorou sa obe naše haly stavali. Ja som bol v tom čase v zahraničí, a keď som odchádzal, tak tu bola lúka. O tri týždne neskôr už stála na mieste hotová konštrukcia.

Aj ďalšia otázka sa týka histórie – údajne zadanie pre prvú halu prišlo od vás v roku 1999 v piatok neskoro popoludní faxom a bola na ňom rukou nakreslená hala so žiadosťou o spracovanie projektu a cenovú ponuku. Pán Martin Haertl (súčasný konateľ spoločnosti) sa s vami obratom spojil a tak vznikla v roku 2000 prvá hala v ovci Mrákov-Starý Klíčov. Pamätáte si ešte na to?

To si už nepamätám celkom presne, je to skoro 20 rokov. Každopádne je to veľmi pravdepodobné, presne si pamätám flexibilitu LLENTABu, ktorá je aj po 18 rokoch našej spolupráce pre LLENTAB charakteristická. Veľmi často som pri stavbe hál komunikoval s technickým riaditeľom p. Tomášom Kozákom a on bol vždy pripravený nájsť vhodné riešenie. Ak by som to porovnal s inými českými firmami z oblasti stavebníctva, tak tie veľmi často hovoria – to nejde alebo to je problém. To sa mi u LLENTABu nikdy nestalo. Som s ich prácou veľmi spokojný a kedykoľvek sa ma obchodný partner pýta na okolnosti výstavby haly, odporúčam mu jedine LLENTAB. A ani za to nechcem províziu (so smiechom).

Dizajn tejto haly je mimoriadne vydarený. Aj v CAR POINT v Karlových Varoch púta pozornosť zošikmený blok na fasáde administratívnej a predajnej haly. Znamená to, že vzhľad hál je pre vás dôležitý?

Tá karlovarská prístavba je dielom nemeckého architekta, s ktorým som staval niektoré objekty v Nemecku. Povedal som mu, že v Karlových Varoch nemám miesto na svoju kanceláriu a on vymyslel toto riešenie. A LLENTAB to opäť vedel zrealizovať. S dizajnom pražskej haly som spokojný, pretože funguje ako pri pohľade zvonku, tak aj vo vnútri. Zákazníci dobre vidia značku aj našu ponuku áut, vnútorný komfort potom oceňujú ako návštevníci haly, tak aj naši pracovníci.

„Hala je zaujímavá nielen svojím vzhľadom, ale aj technickým riešením. Kvôli blízkosti letiska sme museli v súlade s vydaným stavebným povolením dodržať zvýšenú vzduchovú nepriezvučnosť, takže tomu sa musel prispôsobiť aj výber materiálov. Rw opláštenia strechy je na úrovni 43 dB, pri opláštení steny bola požiadavka na vzduchovú nepriezvučnosť Rw = 32 dB. Na stenách sú použité zvislo kladené sendvičové panely RUUKKI sa 160 mm vrstvou minerálnej vlny. Zvýšená je tiež požiarna odolnosť, medzi administratívnou halou a s ňou susediacou servisnou halou je požiarna stena. Pre vstavbu poschodia sme tu navrhli a prvýkrát zrealizovali konštrukciu s monolitickou betónovou doskou, vystuženou karí sieťou a spriahnutou s oceľovými nosníkmi. Na betónovej doske je potom uložený nosný trapézový plech a keramická dlažba.“

 

Ing. Tomáš Kozák, technický riaditeľ LLENTAB Česká republika

Administratívna a predajná hala

  • Rozmery: 29,3 x 28,4 m (šírka x dĺžka)
  • Výška: 6,4 m
  • Vonkajší plášť: sendvičové panely RUUKKI s viditeľným zámkom
  • Vonkajšia farba: antracitová šedá (RAL 7016)
  • Vnútorná farba: šedo biela (RAL 9002)
  • Vstavba poschodia: 386 m2
  • Požiarna odolnosť opláštenia stien: EW 15 DP1

Servisné  haly

  • Rozmery: 22,1 x 23,5 m a 29,5 x 28,3 m (šírka x dĺžka)
  • Vnútorná svetlá výška: 3,6 m
  • Vonkajší plášť: sendvičové panely RUUKKI s viditeľným zámkom
  • Vonkajšia farba: antracitová šedá (RAL 7016)
  • Vnútorná farba: šedo biela (RAL 9002)